Privatlivspolitik

Privatlivspolitik

I menuen til højre kan du læse vores politik for behandling af de persondata, du giver til os, når du er i kontakt med vores virksomhed, enten direkte eller som kunde, når du læser via vores hjemmeside eller på anden måde.

 

Det er vigtigt for os, at vi opretholder et højt niveau af sikkerhed og respekterer dit og andre personers privatliv i forbindelse med brug af vores services.

Det er vores ypperste mål at behandle persondata forsvarligt og hensigtsmæssigt, så alle kan føle sig trygge ved at bruge vores services.

Vi har høje etiske standarter og har fastsat strenge interne procedure, der sikrer, at vi behandler alle persondata på bedst mulig vis.

I menuen vil du kunne læse hvilke persondata, vi indsamler og hvorfor, vi gør det i forbindelse med vores ydelser.

Det er blandt andet oplysninger om dig, hvis du køber koncerter, hotelophold eller konference.

I menuen kan du læse mere om vores brug af persondata. Vælg blot den kategori, der passer på dig.

Har du spørgsmål eller kommentarer til vores privatlivspolitik er du meget velkommen til at kontakte os.

 

Hvis du beder os om ikke at kontakte dig i fremtiden

Hvis du beder os specifikt om ikke at rette henvendelse til dig i fremtiden, gemmer vi en kopi af din henvendelse inklusiv persondataene heri for at registrere dit ønske og overholde det om ikke at blive kontaktet.

Vores lovlige grundlag for at anvende og gemme dit ”afslag” på personoplysninger er ”legitime interesser”. Dvs. at vores interesse i at indsamle og opbevare oplysningerne for at opfylde dit ønske, overskytter dine grundlæggende rettigheder omkring, at vi ikke gør det. Vi har vurderet, at dine grundlæggende rettigheder som person er tilstrækkeligt afvejet i forhold til både din (og vores) interesse i den forbindelse.

Hvis du ikke ønsker at lade os gemme dine personoplysninger, kan konsekvensen være, at vi kommer til at kontakte dig ved en fejl og imod dit ønske.  Derfor mener vi ikke at dine grundlæggende person overskygger vores interesse i at modtage og opbevare dine persondata i din henvendelse.

 

Hvis du begærer indsigt (eller har du ret til)

Hvis du begærer indsigt, foretager vi en vurdering af den fornødne identifikation af dig, før vi udleverer persondata til dig. Det gør vi for at sikre, at vi ikke uberettiget udleverer persondata, som en falsk person har anmodet os om at udlevere.

Det vil typisk indebære, at vi anmoder om kopi af dit sundhedskort og/eller billelegitimation som f.eks. pas eller kørekort. Det er vores vurdering, at det typisk vil være de nødvendige midler til at sikre identiteten og overholde reglerne.

Herved modtager vi persondata, for at kunne udlevere persondata, men vi kan oftest ikke gøre det på anden måde og samtidig leve op til kravene.

Vores lovlige grundlag for at modtage oplysningerne er primært:

  1. ”nødvendighed”, dvs. for at vi kan opfylde dit ønske om indsigt (aftalen om indsigt), er vi nødt til at have de nævnte oplysninger.

 

Det er altså ikke et direkte lovkrav, men alligevel udspringer det af lovgivningen, fordi lovgivningen opstiller nogle kriterier for, hvordan vi lovligt kan opfyldt dit ønske om indsigt.

 

  1. ”Legitime interesser” dvs. at vores interesse i at indsamle og opbevare oplysningerne overskygger dine grundlæggende rettigheder omkring, at vi ikke gør det.

Dette er for at sikre dine interesser som privatperson og gælder også den anden vej, så vi ikke ved en fejl udleverer dine personoplysninger til andre.

Vi har vurderet, at dine grundlæggende rettigheder som person er tilstrækkeligt afvejet i forhold til din og vores interesse i, at du kan være nødt til at dokumentere din identitet over for os og derved lade os indsamle og bevare dine personoplysninger.

Konsekvensen ved, at afvise at give os de relevante identitetsoplysninger er, at vi afviser dit ønske om indsigt.

 

Hvis du er en del af vores netværk og/eller samarbejdspartner

Hvis du eller din virksomhed er en del af vores netværk og/eller samarbejdspartner, indsamler vi visitkortinformationer så som: navn, e-mail, telefonnummer m.v. for at kunne opbygge samarbejde relationer mellem dig, vores virksomhed og andre relevante aktører i vores netværk. Det gør vi, for at vi kan bringe værdi til og din virksomhed som led i vores relation til dig.

Vores lovlige grundlag for at anvende dine personoplysninger er ”legitime interesser”. Dvs. at vores interesse i at indsamle og opbevare oplysningerne overskygger dine grundlæggende rettigheder omkring, at vi ikke gør det. Vi har vurderet, at dine grundlæggende rettigheder som person er tilstrækkeligt afvejet i forhold til din (og vores) interesse i at du er en del af vores netværk og/eller samarbejdspartner og herved lader os indsamle og opbevare dine personoplysninger.

Hvis du ikke ønsker at lade os gøre det, skal du blot undlade at give os dem. Konsekvensen er, at vi ikke har mulighed for at opbygge relationer til dig/din virksomhed og bringe værdi hertil.

 

Hvis du er kunde hos os eller muligvis bliver det

Hvis du retter henvendelse til os via mail, fysisk, fysisk post, eller på anden vis med henblik på eventuelt at blive kunde os, behandler vi din henvendelse og persondataene heri for at kunne besvare din henvendelse.

Tilsvarende gør vi, hvis vi er blevet bedt om at rette henvendelse til dig med henblik på et kundeforhold hos os.

Typisk vil det betyde, at vi som led i vores mulige ydelse til dig behandler disse oplysninger:

 

  • Navn
  • Firmanavn
  • Adresse
  • Telefonnummer
  • E-mailadresse
  • Kreditkortnummer

 

Det er som udgangspunkt de samme oplysninger, vi behandler, hvis du ender med at blive kunde hos os.

Vores lovlige grundlag for at modtage oplysningerne er:

 

  1. ”Nødvendighed”, dvs. for at vi kan opfylde aftalen(kontrakten) med dig, om at yde rådgivning til dig, er vi nødt til at have de nævnte oplysninger.
  2. Det er også et lovkrav, at vi gemmer nogle af oplysningerne i en periode på op til 5 år for at overholde skatte-og bogføringslovgivningen. Det er dit navn og din adresse.

 

I særlige tilfælde skal vi ifølge loven også gemme andre persondata forbundet med vores ydelse og relation til dig.

Det vil f.eks. være de persondata, der fremgår kopi af dit kørekort/pas, dette vil ske hvor vi er underlagt hvidvasklovgivningens rammer og skal foretage identifikation. Vi skal vide hvem vi f.eks. har boende på hotellet. De oplysninger vi da modtager, er oplysningerne, der fremgår af på ID-kortene, f.eks. CPR-nummer, kørekortnr./pasnr.

Konsekvensen af, at vi ikke får de efterspurgte oplysninger vil være, at vi ikke har mulighed for at indgå en aftalerelation.

 

Hvis du læser på vores hjemmeside

Vi bruger Google Analytics og cookies til at optimere vores markedsføring og driften af vores hjemmeside, men vi har konfigureret opsætningen af Google Analytics, så oplysningerne er anonyme.

 

Derfor kan vi ikke på nogen måde spore dig, hvis du blot læser på vores hjemmeside, f.eks. vores nyheder men ikke foretager andet.

 

HVAD ER EN COOKIE?

Cookies anvendes i dag af stort set alle hjemmesider. I mange tilfælde kan cookies være nødvendige for at levere en service på hjemmesiden.

En cookie er en lille tekstfil, som gemmes på brugerens IT-udstyr (PC, tablet, smartphone), så udstyret kan genkendes. Cookies kan blandt andet bruges til at udarbejde statistik over brugernes anvendelse af hjemmesiden og til optimering af sidens indhold. En cookie er en passiv fil og kan ikke indsamle oplysninger på brugerens computer, sprede computervirus eller andre skadelige programmer. Nogle cookies placeres af andre parter (såkaldte 3. parter) end den, som står adresselinjen (URL’en) i browseren. Det kan være almindeligt indhold, men også f.eks. analyseværktøjer eller indlejrede kommentarfelter. Det betyder, at der gemmes cookies fra andre parter, end den som ejer hjemmesiden.

Nogle cookies gemmes kun på dit IT-udstyr, så længe du har din browser åben (sessionscookies). Andre cookies gemmes på dit IT-udstyr i et længere tidsrum (persistente/vedvarende cookies). Når du gen-besøger en hjemmeside bliver en vedvarende cookie typisk fornyet.

 

Cookies på Odeonodense.dk

På www.odeonodense.dk bruges cookies til at undersøge, hvordan hjemmesiden bliver brugt. Oplysningerne i statistikken er anonyme og kan ikke henføres til navngivne brugere.

 

Vi bruger følgende typer cookies på www.odeonodense.dk

 

www.odeonodense.dk sætter som 1. part:

 

Sessionscookies (2 stk.), som har til formål at huske forskellige former for information, når du bevæger dig rundt på www.odeonodense.dk. De udløber, når du lukker browseren.

 

Vedvarende (persistente) cookie (1 stk.) med det formål at give brugerne mulighed for at dele indhold på forskellige services. Denne cookie lagres i 2 år.

 

Derudover sætter følgende 3. part cookies på www.odeonodense.dk 

www.addthis.com

 

Addthis.com placerer henholdsvis to sessionscookies og to vedvarende cookies, som gør det muligt at dele indhold på www.odeonodense.dk på sociale medier, f.eks. ”tweet this” eller ”del dette på facebook”. De to sessionscookies slettes, når du lukker browseren. De vedvarende cookies slettes efter 2 år. 

www.google.com

Google.com placerer henholdsvis en sessionscookie og en vedvarende cookie med det formål at huske hvilke browser, som du anvender i forbindelse med brugen af google.maps. Sessionscookien slettes, når du lukker browseren. Den vedvarende cookie slettes efter 6 måneder.

 

Hvordan fjernes/undgås cookies? 

Vores cookies er uskadelige og kan ikke identificere dig. Hvis du ikke ønsker, at vi skal registrere cookies hos dig, skal du blot trykke nej i cookie-boksen i bunden, når du anvender hjemmesiden.

Det afhænger af din browser, hvordan du sletter eller undgår, at der placeres cookies på dit IT-udstyr.

 

Hvis du anvender en PC, kan du slette cookies ved at bruge genvejstasterne [CTRL]+[SHIFT]+[Delete] 

Hvis det ikke virker, eller du eksempelvis anvender en MAC, skal du klikke på linket ved den browser, som du anvender:

Internet Explorer
Mozilla Firefox
Google Chrome
Opera
Safari
Flash cookies

 

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider er forpligtet til at informere om, hvilke cookies, der afsættes på brugerens IT-udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr” (i daglig tale cookiebekendtgørelsen). 

Link til bekendtgørelse
Link til vejledning

 

Oplysninger om din anonyme adfærd på vores hjemmeside gemmer vi i op til 1 år, således at v i med passende mellemrum har mulighed for at analysere statistikkerne og drøfte med vores leverandør, hvordan vi kan optimere brugen af vores hjemmeside.  

Hvis du har spørgsmål om cookies på www.odeonodense.dk, er du velkommen til at kontakte os på: odeon@odeonodense.dk.

 

Hvis du på anden måde er i kontakt med os

Vi modtager fra tid til anden persondata på personer, som på anden måde er involveret i sager hos os. Det kan f.eks. være, at du er kollega til en person, som er vores kontaktperson på en igangværende konference eller et andet aftaleforhold.

Måske er du med på mailkorrespondancen i den forbindelse eller på anden måde involveret i aftaleforholdet, fordi det senere kan blive relevant.

Formålet med, at vi opbevarer og bruger dine persondata, er at vi kan hjælpe din kollega og din virksomhed bedst muligt med at udføre vores arbejde. Da modtager vi dine persondata som led i aftaleforholdets dokumenter og korrespondance, for at vi kan udføre vores arbejde og afslutte det pågældende aftaleforhold bedst muligt.

Vores lovlige grundlag for at modtage oplysningerne er ”nødvendighed”, dvs. for at vi kan opfylde aftalen/kontrakten er vi nødt til at have de nævnte oplysninger.

Det er ikke et lovkrav, at du skal give os dine personoplysninger, og at vi må opbevare og bruge dem. Konsekvensen af, at vi eventuelt ikke kan anvende dine personoplysninger, kan være at vi ikke kan indgå aftaleforholdet.

 

Hvis du tilmelder dig vores nyhedsbrev

Hvis du tilmelder dig vores nyhedsbrev, giver du os dit navn og din e-mailadresse. Det gør vi, for at servicen kan fungere, så vi ved hvem, vi skal sende nyhedsbrevene til.

Du kan til enhver tid afmelde dig vores nyhedsbrev, og dermed blive fri for fremtidige henvendelser!

Du kan enten anvende ”frameld”(”unsubscribe”) i bunden af nyhedsbrevet eller skrive til os direkte på odeonodense.dk

Så afmelder vi dig listen og sletter alle dine oplysninger.

Vi kan dog være nødsaget til alligevel at opbevare dine oplysninger i en periode. Da Datatilsynet mener at man skal kunne dokumentere, at man har opfyldt en persons ønske om at blive slettet.

Indtil Datatilsynet oplyser andet, er vi derfor nødt til at bevare dit navn for at kunne dokumentere, at vi har opfyldt vores slettepligt og derved kunne overholde reglerne.

Det er ikke et lovkrav, at du skal give os dine personoplysninger, og at vi må opbevare og bruge dem. Det lovlige grundlag for at indsamle og opbevare dit navn og din e-mailadresse er en nødvendighed og et kontrakt og aftaleforhold, hvorved du samtykker for at vi må indsamle og opbevare dit navn og din e-mailadresse. Ellers kan vi ikke sende nyhedsbrevet til dig.

Derudover har vi ”legitime interesser”. Her har vi vurderet, at dine grundlæggende rettigheder som person er tilstrækkeligt afvejet i forhold til din og vores interesse i, at du kan tilmelde dig vores gratis nyhedsbrev.

Hvis du ikke ønsker at modtage og opbevare dit navn og din e-mailadresse, skal du blot undlade at tilmelde dig vores nyhedsbrev.

 

Hvis vi er kunde hos dig

Når vores virksomhed er kunde hos dig betyder det at vi også behandler persondata om dig i forbindelse med vores aftaleforhold. Dette betyder at vi har oplysninger om dit navn, telefonnummer og e-mailadresse så vi ved hvem vi handler med.

Oplysningerne er nødvendige for os, så vi opnår den ydelse vi har aftalt med dig. Vores lovlige grundlag for at modtage oplysningerne er derfor ”nødvendighed”, dvs. for at vi kan handle hos dig, er vi nødt til at vide hvem, vi handler med. Hvis du ikke ønsker at lade os gemme dine personoplysninger, kan konsekvensen være, at vi ikke ønsker at handle med dig.

 

Overordnet personaledatapolitik

 

Et af H.C. Andersens Kongrescenter A/S overordnede mål er at opretholde et højt niveau af sikkerhed for vores gæster, kunder og medarbejdere. H. C Andersen Kongrescenter A/S ønsker med denne politik at kortlægge på en klar og overskuelig måde hvordan H.C. Andersens Kongrescenter A/S håndterer dine personoplysninger.

 

1.      Dataansvarlig

H.C. Andersen Kongrescenter A/S driver konference- og hotelfaciliteter på Fyn. H.C. Andersen Kongrescenter A/S driver Frederik VI’s hotel beliggende ved Korup.

 

ODEON som er et af Danmarks største musik og konferencehuse og beliggende i Odense midtby.

 

H.C. Anders Kongrescenter A/S (benævnes herefter HCA) er dataansvarlig.

 

________________________________________________________________________________

 

HCA’s kontaktoplysninger er:

 

H.C. Andersen Kongrescenter A/S

 

Claus Bergs Gade 7,

 

5000 Odense C

 

Mail: hcandersen@radissonblu.com

________________________________________________________________________________

 

HCA Udfører al håndtering af personlige data I overensstemmelse med gældende lovgivning.

 

HCA er på nuværende tidspunkt i gang med at tilpasse relevante processer og systemer i henhold til de nye EU-regler for behandling af personoplysninger(GDPR).

 

 HCA leverer som hotelvirksomhed en lang række serviceydelser. For hver enkelt serviceydelse gælder der særskilte vilkår og betingelser.

 

Når du, ved bestilling af én eller flere af disse serviceydelser, afgiver dine personoplysninger til HCA, giver du samtidig dit samtykke til at dine personoplysninger kan behandles af HCA.

 

 

2.      HVORDAN INDSAMLER HCA PERSONOPLYSNINGER?

HCA indsamler personoplysninger på følgende vis:

 

  • Når du vælger at købe og/eller anmode om en af HCA serviceydelser.
  • Fra personer der handler på dine vegne.
  • På B2B marked. For eksempel i salgssituation, hvor der anmodes om tilbud på en af HCA serviceydelser og/eller anmodes om en samarbejdsaftale.
  • Via browser cookies og web beacons.
  • I forbindelse med brug af HCA digitale ydelser.
  • Ved indmeldelse i HCA og når du abonnerer på HCA nyhedsbreve.
  • Fra Sociale medier, reklame- og analyseudbydere samt offentlige registre.
  • Via TV-overvågning.

 

Indsamling af personoplysninger samt behandlingen af disse vil til enhver tid ske i henhold til loven.

 

TV- overvågningen er opsat som en tryghedsskabende foranstaltning for medarbejdere og gæster.

 

Overvågningen vil som udgangspunkt finde sted ved hotellets indgang, i gæste- og medarbejderområder i reception og bar samt ved vareindlevering. Optagelser bliver slette efter 30 dage.

 

 

3.      HVILKE INFORMATIONER INDSAMLER HCA?

HCA indsamler blandt andet følgende personoplysninger:

 

  • Navn, adresse, telefonnummer, e-mailadresse, fødselsdato samt andre almene personoplysninger.
  • Kreditkortoplysninger – Eventuelt som garanti for din reservation.
  • Demografiske oplysninger.
  • Købshistorik herunder også brugen af HCA app’s og/eller andre digitale serviceydelser.
  • Brugen af HCA.
  • Feedback via kundeundersøgelser.
  • Feedback via fysiske som onlinebaseret konkurrencer.
  • Feedback på sociale medier og andre digitale platforme.
  • Browserinformationer.
  • Oplysninger om din virksomhed og relevante kontaktpersoner.

 

 

Du kan, efter eget ønske, vælge at give HCA personoplysninger udover de almene personoplysninger, som du vurderer kan have betydning enten af sikkerhedsmæssige hensyn og/eller for at give HCA mulighed for skræddersy serviceydelsen specielt til dig.

 

Det kan f.eks. være oplysninger om:

 

  • Handicap
  • Allergi
  • Særlige fødevarepræferencer
  • Medicinsk tilstand

 

Såfremt du vælger at gøre dette, betragter HCA det samtidig som et samtykke til at kunne registrere og gemme disse følsomme oplysninger på din profil.

 

Udover at modtage oplysninger fra dig selv, vil HCA i nogle tilfælde supplere vores informationer med oplysninger, som vi har modtaget af tredjepart, f.eks. en gruppeansvarlig eller en samarbejdspartnere.

 

I disse tilfælde er det pålagt tredjeparten at informere de involverede gæster om HCA’s vilkår og betingelser samt nærværende persondatapolitik. Ligeledes er det pålagt tredjeparten at sørge for den nødvendige indhentning af samtykker til registrering og behandling af eventuelle følsomme oplysninger.

 

 

4.      ONLINE KØB MED KREDITKORT

HCA anvender Dansk Internet Betalings System( DIBS www.dibs.dk) , i forbindelse med dine køb af varer og betaling med kreditkort. Såvel DIBS som HCA er godkendt og certificeret af Pengeinstitutternes Betalings System (www.pbs.dk).

 

Ved bestillinger og bookinger gemmer HCA de oplysninger, som du har oplyst, i indtil 5 måneder, hvorefter oplysningerne slettes.

 

Udover gennemførelsen af selve bestillingen, bliver de opgivne oplysninger kun anvendt, hvis du f.eks. henvender dig med spørgsmål, eller hvis der er fejl i bestillingen. 

 

 

5.      HVAD ER FORMÅLET MED INDSAMLINGEN?

HCA indsamler udelukkende personoplysninger, som er nødvendige for det formål, der beskrives i de særskilte vilkår og betingelser for den pågældende serviceydelser samt i nærværende persondatapolitik.

 

Det er den enkelte serviceydelser, der både afgør hvilke personoplysninger HCA indsamler samt formålet med indsamlingen.

 

HCA’s formål med indsamling af personoplysninger kan være ét eller flere af følgende:

 

  • Behandling af dine reservationer og køb af HCA’s serviceydelser.
  • Kontakt til dig før, under eller efter dit ophold.
  • Opfyldelse af din anmodning om serviceydelser.
  • Forbedring og udvikling af HCA’s serviceydelser.
  • Tilpasning af HCA kommunikation og markedsføring til dig.
  • Analyse af din brugeradfærd og re-marketing.
  • Tilpasning af samarbejdspartneres kommunikation og markedsføring til dig.
  • Administration af din relation til HCA.
  • Opfyldelse af lovkrav.

 

6.      DET JURIDISKE GRUNDLAG FOR BEHANDLINGEN

Herunder redegøres for de juridiske grundlag, hvorpå HCA baserer behandlingen af dine personoplysninger.

 

HCA kan eksempelvis behandle dine personoplysninger, for det er nødvendigt for at opfylde en kontrakt, som du er part i. Det kan for eksempel være i forbindelse med hotelophold, events/koncerter, mødeafvikling og/eller samarbejdsaftaler.

 

Ligeledes kan HCA behandle dine personoplysninger for at kunne gennemføre visse handlinger og/eller forberedelser på din anmodning forud for indgåelse af en kontrakt.

 

Behandlingen kan også finde sted for at HCA kan forfølge en legitim interesse, medmindre din interesse går forud for dette.

 

Af legitime interesser, som HCA forfølger kan blandet andet nævnes statistik, kundeundersøgelser, interessebaseret markedsføring og analyse af generel brugeradfærd med blandt andet det formål at forbedre dine fordele, din oplevelse samt kvaliteten af HCA’s serviceydelser.

 

Oplyser du HCA om særlige præferencer og hensyn, såsom helbredsmæssige oplysninger, handicap, religiøs overbevisning eller lignende, bruger HCA oplysningerne til at tilpasse den pågældende serviceydelse efter dine anvisninger samt dit ophold hos HCA generelt.

 

I nogle tilfælde vil HCA modtage personoplysninger fra tredjepart eksempelvis i forbindelse med en gruppereservation og/eller en individuel overnatning foretaget af tredjepart – Eksempelvis af en assistent eller lignende.

 

I disse tilfælde er den ansvarlige for gruppen og/eller reservationen pålagt at informere de involverede gæster om HCA’s vilkår og betingelser samt nærværende persondatapolitik.

 

Behandling af dine personoplysninger er yderligere pålagt HCA ved lov. Det er f.eks. tilfældet i forbindelse med gæsteregistrering ved check-in, hvor det i lovgivningen fremgår hvilke personoplysninger HCA er pålagt at registrere.

 

 

7.      DINE RETTIGHEDER

I henhold til persondataforordningen, har du en række rettigheder.

 

Rettighederne er som følger:

 

 Du har ret til at få indsigt i, hvilke personoplysninger HCA behandler om dig.

  • Du har ret til at få berigtiget og ajourført de personoplysninger, HCA har registreret om dig.
  • Du har ret til at få slettet de personoplysninger HCA har registret om dig. Ønsker du at få slettet dine personoplysninger, sletter HCA alle oplysninger, som HCA ikke efter lovgivningen er pålagt at skulle gemme.
  • Er behandlingen af personoplysninger baseret på et samtykke fra dig, har du ret til at trække samtykket tilbage, hvilket betyder at behandling herefter ophører, medmindre HCA efter lovgivning er pålagt at skulle behandle personoplysningerne.

 

Adgangen kan dog være begrænset af hensyn til andre personers privatlivsbeskyttelse, til forretningshemmeligheder og immaterielle rettigheder.

 

Du kan ved skriftlig anmodning til HCA enten modtage en udskrift af dine personoplysninger, få ajourført dine personoplysninger, gøre indsigelser eller anmode om at få slettet dine personoplysninger.

 

Anmodningen skal underskrives af dig og indeholde dit navn, adresse, telefonnummer og e-mailadresse og specifik dato på evt. ophold.

 

Du kan også kontakte HCA, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen eller andre retlige forpligtelser.

 

HCA vil indenfor 1 måned efter modtagelsen af din anmodning om udskrift fremsende denne til din postadresse.

 

Ved anmodninger om rettelser og/eller sletning af dine personoplysninger, undersøger HCA, om betingelserne er opfyldt, og gennemfører i så fald ændringer eller sletning så hurtigt som muligt.

 

HCA kan afvise anmodninger, der enten er urimeligt gentagende, kræver uforholdsmæssig teknisk indgriben (for eksempel at udvikle et nyt system eller ændre en eksisterende praksis væsentligt), påvirker beskyttelsen af andres personlige oplysninger, eller i situationer hvor den ønskede handling må anses for værende yderst kompliceret (for eksempel anmodninger om oplysninger, der udelukkende findes som sikkerhedskopier).

 

 

8.      HVIS DU ANSØGER OM EN STILLING HCA

Når du søger en stilling hos HCA behandles de oplysninger, som du har givet HCA i forbindelse med din ansøgning.

 

Det vil typisk dreje sig om almene personoplysninger såsom navn, adresse, telefonnummer og e-mailadresse, oplysninger om uddannelsesmæssig baggrund samt oplysninger om nuværende og tidligere beskæftigelse.

 

HCA har startet processen omkring indgåelse af databehandleraftaler med alle de pågældende IT-leverandører i henhold til de nye EU-regler for behandling af personoplysninger (GDPR).

 

Det er alene relevante ledere og IT administratorer, der med personlige passwords har adgang til dine oplysninger.

 

Hvis du bliver ansat i HCA gemmes dine oplysninger i overensstemmelse med HCA’s persondatapolitik for medarbejdere.

 

Ansøgninger fra kandidater, der ikke ansættes, opbevares som hovedregel i 2 måneder efter afslaget er givet. HCA indhenter samtykke fra ansøgeren til opbevaring af ansøgningen.

 

HCA kan i visse tilfælde også videregive dine personoplysninger, hvis det er påkrævet ifølge loven, en domstolsafgørelse eller gældende lovgivning.

 

HCA beskytter dine personoplysninger i henhold til de beskrevne foranstaltninger under punkt 7 i nærværende persondatapolitik.  

 

Hvis der ønskes adgang til oplysninger, som HCA behandler om dig, enten i forbindelse med opdatering af dine oplysninger, eller fordi du ønsker at HCA sletter dine oplysninger, kan der rettes henvendelse til HCA af via e-mail: hcandersen@radissonblu.com eller via telefon: 66 14 78 00.

 

Du kan til enhver tid gøre indsigelse mod, at oplysninger om dig gøres til genstand for yderligere behandling.

 

9.      OPBEVARINGSSIKKERHED OG DELING AF DINE PERSONOPLYSNINGER

HCA beskytter dine personoplysninger og har vedtaget interne regler om informationssikkerhed, som indeholder instrukser og foranstaltninger, der beskytter dine personoplysninger mod at uautoriseret offentliggørelse og mod at uvedkommende får adgang eller kendskab til dem.

 

HCA har fastlagte procedurer for tildeling af adgangsrettigheder til de af vores medarbejdere, der behandler følsomme persondata og data, der afdækker oplysninger om personlige interesser og vaner.

 

HCA kontrollerer deres faktiske adgang gennem logning og tilsyn.

 

For at undgå datatab tager HCA løbende back up af vores datasæt.

 

I tilfælde af et sikkerhedsbrud, der resulterer i høj risiko for dig for diskrimination, ID-tyveri, økonomisk tab, tab af omdømme eller anden væsentlig ulempe, vil HCA underrette dig om sikkerhedsbruddet så hurtigt som muligt.

 

HCA sikkerhedsprocedurer bliver løbende revideret på baggrund af den nyeste teknologiske udvikling.

 

Udover HCA’s interne systemer benytter HCA sig af eksterne leverandører af ITservices, IT-systemer, betalingsløsninger, etc.

 

 

HCA har startet processen omkring indgåelse af databehandleraftaler med alle de pågældende leverandører i henhold til de nye EU-regler for behandling af personoplysninger (GDPR). Herved sikres et højt niveau for beskyttelse af dine personoplysninger.

 

HCA deler og videregiver dine personoplysninger internt i koncernen. Formålet med delingen er at kunne yde den mest optimale service til dig, uanset hvilket hotel eller hvilken afdeling i HCA koncernen du henvender dig til.

 

HCA kan i visse tilfælde også være forpligtet til at videregive personoplysninger i henhold til lovgivning eller efter afgørelse fra en offentlig myndighed.

 

HCA sletter dine personoplysninger, når HCA efter lovgivning ikke længere er pålagt at skulle gemme oplysningerne, eller når der ikke længere er et formål med behandlingen.

 

 

10. COOKIES

 

HCA anvender cookies til HCA’s digitale ydelser. Yderligere oplysninger om vores cookiepolitik kan findes her: http://odeonodense.dk/cookies og på http://odeonodense.dk/omodeon

 

 

 

11. KONTAKT

 

Hvis du har spørgsmål, kommentarer eller klager til HCA’s behandling af personoplysninger kan du henvende dig skriftligt til: hcandersen@radissonblu.com

 

 

Medfører dette ikke en afklaring, kan en eventuel klage rettes til Datatilsynet.

 

Ændringer for sidste revision af politikken ses nedenfor:

 

25.maj 2018.

Kommende koncerter & events

Arrow Right
Læs mere
21 okt
24 okt
2018
Strik for Knæk Cancer

Strik for Knæk Cancer

Café ODEON Social

Køb billetter
Arrow Right
Læs mere
23 okt 2018
Linses Talkshow

Linses Talkshow

Carl Nielsen Salen

Køb billetter
Arrow Right
Læs mere
23 okt 2018
Bingo Banko for Knæk Cancer

Bingo Banko for Knæk Cancer

Café ODEON Social

Køb billetter
Arrow Right
Læs mere
25 okt 2018
SCHUBERT OG DEN ANDEN WIENERSKOLE

SCHUBERT OG DEN ANDEN WIENERSKOLE

Koncerthuset, Carl Nielsen salen

Køb billetter
Arrow Right
Læs mere
26 okt 2018
Koncertmenu – Cliff Richard

Koncertmenu – Cliff Richard

Restaurant Schiøtz

Køb billetter
Arrow Right
Læs mere
26 okt 2018
Linkedin foredrag med Jesper Dalhus

Linkedin foredrag med Jesper Dalhus

Køb billetter