Alle billetter til forestillinger i ODEON købes online. Inde på ODEONs hjemmeside www.odeonodense.dk under fanen kalender, finder du datoer for alle forestillinger. Når du trykker på den ønskede dato, klikker du på ”Køb billet”. Hjemmesiden vil nu viderestille dig til den billetudbyder, som arrangøren selv har valgt. De fleste billetter sælges via billetsystemet www.ticketmaster.dk. Men du kan også forvente, at nogle forestillinger købes via andre salgssteder som www.billetten.dk, www.billetlugen.dk, www.billetnet.dk og www.odenseteater.dk
Når du køber en koncertmenu til før din forestilling i ODEON, bliver dit bord automatisk bestilt i Restaurant Schiøtz. Du skal blot vise din billet til koncertmenu når du dukker op i restauranten.
I ODEON er varigheden af forestillingerne forskellige. En forestilling varer ca. i to timer og er (oftest) inkl. pause.
I ODEON har vi en P-kælder i underetagen (APCOA) og parkeringspladser i nærheden af huset, der tilhører H. C. Andersen Hotel. Inde på www.odenserundt.dk kan du også finde andre parkeringspladser i Odense centrum og havnen. Læs mere om parkeringsforholdene i ODEON her: https://odeonodense.dk/parkering.
Du kan ikke fysisk indløse dit ODEON-gavekort, når du besøger os. Dit gavekort skal indløses elektronisk/online inde på www.ticketmaster.dk.
Som udgangspunkt er det ikke muligt at foretage ændringer efter dit billetkøb. For ændringer skal du selv tage kontakt til billetudbyderen, der står for forestillingen i ODEON.
Inde på vores hjemmeside https://odeonodense.dk/job-praktik finder du mulige arbejds- og praktikstillinger. I ODEON tager vi både imod skole- og virksomhedspraktik.
I ODEON har vi virksomhedspraktikker, hvor du minimum skal kunne være her i 8 uger. Læs mere her: https://odeonodense.dk/job-praktik
I ODEON har vi universitetspraktik og andet skolepraktik inden for event og oplevelser, marketing, kommunikation og journalistik. Vi forventer, at du er i gang med en videregående uddannelse. Praktikken er ulønnet og der er tale om en fuldtidspraktik på 37 timer om ugen. Læs mere her: https://odeonodense.dk/job-praktik
ODEON er få minutter væk fra Odense Banegård og nabo til Odense Koncerthus. Beliggenheden grænser op til den nye bymidte og befinder sig ved siden af den gamle Thomas B. Thriges Gade i Odense Centrum.
Hvis du er på cykel, har du mulighed for at placere din cykel ved en af de mange cykelstativer, der er placeret i underetagen i ODEON og udenfor hoveddørene.
Hvis du er i bil, kan du benytte dig af parkeringspladserne i underetagen i ODEON. Du kan læse mere om parkeringsforholdene her: https://odeonodense.dk/parkering
Adressen til ODEON er:
Ja. Gavekort til Café ODEON Social udstedes fysisk i caféen. Kom ind i caféens åbningstider og få lavet dit gavekort.
Åbningstider:
Dit gavekort til Café ODEON Social udløber efter 12 måneder.
Åbningstiderne for Café ODEON Social er som følger:
I ODEON kan du få én ledsager med gratis med forevisning af et ledsagerkort. Inden du foretager dit køb til en forestilling, er det vigtigt, at handicappede eller gangbesværede ved billetbestilling gør billetudbyderen opmærksom på, at der behov for en ledsager. Dette gøres nemmest ved at kontakte billetudbyderen telefonisk.
Inde på vores hjemmeside www.odeonodense.dk under fanen kalender, finder du datoer for alle forestillinger, der finder sted i ODEON. Når du trykker på den ønskede dato, klikker du på ”Køb billet”. Hjemmesiden vil nu viderestille dig til den billetudbyder, som arrangøren selv har valgt. Er billetudbyderen f.eks. Ticketmaster, er det dem du skal kontakte telefonisk i forbindelse med handicappladser.
Læs mere om handicap- og ledsagerpladser her.
Handicappede eller gangbesværede skal ved billetbestilling gøre billetudbyderen opmærksom på, at der er behov for en ledsager. På denne måde sikrer du dig en hjælper med gratis til din forestilling, ved forevisning af et ledsagerkort. Vi anbefaler at man ringer til billetudbyderen, f.eks. Ticketmaster og bestiller sin billet inkl. ledsager via telefon.
Bemærk at ledsagerpladserne er begrænset i Store Sal, og der kan derfor hurtigt være udsolgt. Vi gør opmærksom på, at der på 2. balkon i Store Sal i ODEON ikke en elevator. Benyt dig derfor af gulvpladserne og evt. 1. balkon.
I ODEON er varigheden af forestillingerne forskellige. En forestilling varer typisk i to timer og er (oftest) inkl. pause.
Alle billetter til forestillinger i ODEON købes online, men hvis du gerne vil købe nogle billetter du kan få med i hånden med det samme, kan du gå i Politikens Kiosk. De sælger billetter til alle forestillinger til salg via Ticketmaster i ODEON og Odense Koncerthus. Adressen er Sankt Knuds Kirkestr. 15, 5000 Odense.
Når du køber en billet til en forestilling i ODEON, er det som udgangspunkt ikke muligt at returnere din billet. Vi anbefaler dog, at du tager kontakt til billetudbyderen som f.eks. kan være Ticketmaster og hører dem ad.
Når du har købt din billet, kan du som udgangspunkt ikke foretage ændringer. Vi anbefaler dog, at du tager kontakt til billetudbyderen og hører dem ad.
Når du køber en billet til en forestilling i ODEON, er det som udgangspunkt ikke muligt at fortryde dit køb. Vi anbefaler dog, at du tager kontakt til billetudbyderen som f.eks. kan være Ticketmaster og hører dem ad.
I ODEON udsteder vi ikke fysiske gavekort. Alle gavekort udstedes elektronisk/online inde på via siden ‘Gavekort‘. Hvis du vil have hjælp til at købe et gavekort, kan du ringe til Ticketmaster på tlf. nr. 70 15 65 65, så vil de være behjælpelige.
Dit gavekort til ODEON er gyldigt i 12 måneder, efter det er aktiveret.
Dit gavekort kan ikke indløses fysisk i husets Café ODEON Social eller fysisk i vores Restaurant Schiøtz. Du kan indløse dit ODEON gavekort elektronisk/online via www.ticketmaster.dk f.eks. i forbindelse med et billetkøb til en forestilling. Hvis du gerne vil købe en koncertmenu i Restaurant Schiøtz inden forestillingen, skal du gøre dette via Ticketmaster hvor du naturligvis kan bruge dit gavekort.
Dit gavekort skal indløses elektronisk og kan bruges til forestillinger, der finder sted i ODEON eller Odense Koncerthus. Du kan indløse dit ODEON gavekort elektronisk/online via www.ticketmaster.dk fx i forbindelse med et billetkøb til en forestilling.
Du indløser dit gavekort fysisk, når du inde og spise i caféen.
ODEON har åbent alle dage inkl. weekenderne fra kl. 10.00 – 22.00.
OBS. Café ODEON Social har lukket om søndagen.
Vi opfordrer gæster til at komme ca. 20-30 min. før fællesspisningen kl. 18.00.
Inden showstart kan du nyde en lækker koncertmenu i ODEONs restaurant på 1. etage. Vi opfordrer gæster til at komme lidt før tid, da maden serveres kl. 17.30.
I ODEON har vi ikke fysiske programmer. Vores program opdateres løbende og kan læses online i vores kalender.
For at danne dig et overblik over Store Sal i ODEON, kan du se salsplanen her: https://odeonodense.dk/salsplan-i-store-sal. Hvis du er handicappet eller gangbesværede anbefaler vi ikke 2. balkon, da der ikke findes en elevator op til pladserne.
For at danne dig et overblik over Store Sal i ODEON, kan du se salsplanen her: https://odeonodense.dk/salsplan-i-store-sal. Hvis du er handicappet eller gangbesværede anbefaler vi ikke 2. balkon, da der ikke findes en elevator op til pladserne.
I Store Sal er der fire kørestolspladser. Alle på gulv. Du kan se kørestolspladserne her: https://odeonodense.dk/salsplan-i-store-sal
Parkeringskælderen under ODEON er ejet af Odense Kommune og drives af selskabet APCOA. Hvis du har klager eller kommentarer, bedes du rette henvendelse til dem. Vi kan desværre ikke hjælpe i denne situation.
Hvis du har kommentarer, spørgsmål eller klager over din oplevelse i Café ODEON Social eller Restaurant Schiøtz, er du mere end velkommen til at kontakte de enkelte steder på henholdsvis mail og telefonnummer
Café ODEON Social: louh@comwell.com / 65 44 11 60
Restaurant Schiøtz: mskn@comwell.com / 65 44 11 04
Vi opfordrer publikum til at møde op i god tid. Derfor anbefaler vi, at du kommer 30-45 min. før forestillingens start. På denne måde undgå du lang kø i garderoben og har god tid til at finde din plads.
Hvis du har kommentarer, spørgsmål eller klager efter en koncert i Store Sal, må du meget gerne kontakte os via mail odeon@hcaodeon.com eller via tlf. nr. 66 14 78 00. Hvis det drejer sig om kommentarer til Teatersalen eller Konservatoriets Sal, bedes du rette henvendelse til salenes ejere, henholdsvis Odense Teater og Syddansk Musikkonservatorium.
Garderoben er bemandet af vores personale fra én time før forestillingsstart, og derfor koster det kr. 20,- pr. frakke/jakke at benytte sig af dem.
I Café ODEON Social er det muligt at foretage bordbestilling til fællesspisning, book via dette link: https://odeonodense.dk/cafe-odeon-social/. Ellers kan du ringe på telefon nr.: (+45) 65 44 11 60.
Café ODEON Social byder på fællesspisning og er fast 89 kr. pr. voksen og 59 pr. barn (2-10 år). Betalingen foregår ved ankomst, hvor der derefter findes en plads til jer.
I et tilfælde af at du glemmer din taske eller overtøj i garderoben, kan du kontakte os på tlf. nr. 66 14 78 00. Bemærk at det er under eget ansvar at hente dine glemte sager.
Til alle forestillinger er der obligatorisk garderobe i ODEON. Frakker, overtøj og store tasker over 25×25 cm må ikke komme med ind i den Store Sal. Garderoben åbner som regel 1 time før showstart, og er bemandet hele aftenen.
Garderoben koster 20 kr. pr. del. Dog 1 voksen og 1 barn sammen kan aflevere jakker for samlet 20 kr.
Garderoben er placeret i underetagen i ODEON, hvor der også er er direkte indgang og udgang til huset, via parkeringskælderen.
Vi opfordrer publikum til at møde op i god tid. Derfor anbefaler vi, at du kommer 30-45 min. før forestillingens start. På denne måde undgå du lang kø i garderoben og har god tid til at finde din plads.
Det er ikke tilladt selv at medbringe egne mad og drikkevarer ind i ODEON. Mad og drikke kan købes i stueetagen i Café ODEON Social eller i vores barer.
Parkeringspladserne i ODEONs underetage er ikke gratis døgnet rundt. Mandag – fredag fra kl. 9.00 til 18.00 og lørdag fra kl. 9.00 til 14.00 er der en P-takst på 12 kr. i timen. I øvrige tidsrum er det gratis. Du kan læse mere om parkeringsforholdene her: https://odeonodense.dk/parkering.
I underetagen findes ODEONs parkeringspladser, der i alt har 8 handicap p-pladser. Det er også muligt at benytte sig af handicapparkering ved siden af H. C. Andersen Hotel. Husk, at dit handicapkort skal være synligt i bilen. Læs mere om parkeringsforholdene her: https://odeonodense.dk/parkering
Parkeringskælderen i ODEONs underetage har døgnåbent. Du kan læse mere om parkeringsforholdene her: https://odeonodense.dk/parkering.
Hvis du har god tid inden forestillingen, er det muligt at forudbestille pausedrinks i vores barer og undgå kø. Bestilte pausedrinks vil blive markeret med nummer og serveret på opstillede bord. Barerne i ODEON åbner min. en time inden forestillingsstart.
Inden du går ind til Store Sal, vil husets billetkontrollører være klar ved indgangene til at tage imod dine billetter. Du kan i nogle tilfælde blive bedt om, at vise din billet allerede ved hovedindgangen.
I ODEON bliver glemte sager låst inde. Det er under eget ansvar at kontakte ODEON og hente dine glemte sager. Du kan kontakte ODEON på tlf. nr. 66 14 78 00.
I ODEON er varigheden af forestillingerne forskellige. En forestilling varer ca. i to timer og er (oftest) inkl. pause. Du er velkommen til at ringe til os på tlf. nr. 66 14 78 00, men vi ved som regel først hvornår et arrangement præcis slutter, en uge før start.