FAQ

Spørgsmål/FAQ

HVORDAN KØBER JEG BILLETTER?

Alle billetter til forestillinger i ODEON købes online. Inde på ODEONs hjemmeside www.odeonodense.dk under fanen kalender, finder du datoer for alle forestillinger. Når du trykker på den ønskede dato, klikker du på ”Køb billet”. Hjemmesiden vil nu viderestille dig til den billetudbyder, som arrangøren selv har valgt. De fleste billetter sælges via billetsystemet www.ticketmaster.dk. Men du kan også forvente, at nogle forestillinger købes via andre salgssteder som www.billetten.dkwww.billetlugen.dkwww.billetnet.dk og www.odenseteater.dk

SKAL JEG BESTILLE BORD, NÅR JEG KØBER EN KONCERTMENU?

Når du køber en koncertmenu til før din forestilling i ODEON, bliver dit bord automatisk bestilt i Restaurant Schiøtz. Du skal blot vise din billet til koncertmenu når du dukker op i Restauranten.

HVORNÅR SLUTTER ET EVENT?

I ODEON er varigheden af forestillingerne forskellige. En forestilling varer ca. i to timer og er (oftest) inkl. pause.

HVOR KAN JEG PARKERE?

I ODEON har vi en P-kælder i underetagen og parkeringspladser i nærheden af huset, der tilhører Radisson Blu H. C. Andersen Hotel. Inde på www.odenserundt.dk kan du også finde andre parkeringspladser i Odense centrum og havnen. Læs mere om parkeringsforholdene i ODEON her: http://odeonodense.dk/parkering

KAN JEG FYSISK BRUGE MIT GAVEKORT I ODEON?

Du kan ikke fysisk indløse dit ODEON gavekort, når du besøger os. Dit gavekort skal indløses elektronisk/online inde på www.ticketmaster.dk.

HVORDAN ÆNDRER JEG MIN BILLET?

Som udgangspunkt er det ikke muligt at foretage ændringer efter dit billetkøb. For ændringer skal du selv tage kontakt til billetudbyderen, der står for forestillingen i ODEON.

HVOR SØGER JEG JOB?

Inde på vores hjemmeside https://odeonodense.dk/job-praktik finder du mulige arbejds- og praktikstillinger. I ODEON tager vi både imod skole- og virksomhedspraktik.

KAN JEG LAVE VIRKSOMHEDSPRAKTIK I ODEON?

I ODEON har vi virksomhedspraktikker, hvor du minimum skal kunne være her i 8 uger. Læs mere her: https://odeonodense.dk/job-praktik

KAN JEG BLIVE PRAKTIKANT I ODEON?

I ODEON har vi universitetspraktik og andet skolepraktik inden for event og oplevelser, marketing, kommunikation og journalistik. Vi forventer, at du er i gang med en videregående uddannelse. Praktikken er ulønnet og der er tale om en fuldtidspraktik på 37 timer om ugen.  Læs mere her: https://odeonodense.dk/job-praktik

HVORDAN FINDER JEG HEN TIL ODEON?

ODEON er få minutter væk fra Odense Banegård og nabo til Odense Koncerthus.  Beliggenheden grænser op til den nye bymidte og befinder sig ved siden af det gamle Thomas B. Thriges Gade i Odense Centrum.

Hvis du er på cykel, har du mulighed for at placere din cykel ved en af de mange cykelstativer, der er placeret i underetagen i ODEON og udenfor hoveddørene.

Hvis du er i bil, kan du benytte dig af parkeringspladserne i underetagen i ODEON. Du kan læse mere om parkeringsforholdene her: https://odeonodense.dk/parkering

HVAD ER ADRESSEN TIL ODEON?

Adressen til ODEON er:

Odeons Kvarter 1

5000 Odense C

KAN JEG FÅ LAVET ET GAVEKORT TIL CAFÉ ODEON SOCIAL?

Gavekortet til Café ODEON Social udstedes fysisk i husets café. Kom ind i caféens åbningstider og få lavet dit gavekort. Åbningstiderne er fra 10-22 hver dag.

HVORNÅR UDLØBER MIT GAVEKORT TIL CAFÉ ODEON SOCIAL?

Dit gavekort til Café ODEON Social udløber efter 12 måneder.

HVAD ER ÅBNINGSTIDERNE FOR CAFÉ ODEON SOCIAL?

Café ODEON Social har åben hver dag inkl. weekenderne fra 10-22.

KAN JEG TAGE EN (HANDICAP)LEDSAGER MED TIL ET ARRANGEMENT/EN FORESTILLING?

I ODEON kan du få én ledsager med gratis med forevisning af et ledsagerkort. Inden du foretager dit køb til en forestilling, er det vigtigt, at handicappede eller gangbesværede ved billetbestilling gør billetudbyderen opmærksom på, at der behov for én ledsager. Dette gøres nemmest ved at kontakte billetudbyderen telefonisk.

HVOR KØBER MAN HANDICAPBILLETTER?

Inde på vores hjemmeside www.odeonodense.dk under fanen kalender, finder du datoer for alle forestillinger, der finder sted i ODEON. Når du trykker på den ønskede dato, klikker du på ”Køb billet”. Hjemmesiden vil nu viderestille dig til den billetudbyder, som arrangøren selv har valgt. Er billetudbyderen fx Ticketmaster, er det dem du skal kontakte dem telefonisk i forbindelse med handicappladser.

HVORDAN ER TILGÆNGELIGHEDEN FOR HANDICAPPEDE OG GANGBESVÆREDE?

Handicappede eller gangbesværede skal ved billetbestilling gør billetudbyderen opmærksom på, at der er behov for én ledsager. På denne måde sikrer du dig en hjælper med gratis til din forestilling med forevisning af et ledsagerkort. Vi anbefaler at man ringer til billetudbyderen, f.eks. Ticketmaster og bestiller sin billet inkl. ledsager via telefon.

Bemærk at ledsagerpladserne er begrænset i Store Sal, og der kan derfor hurtigt være udsolgt. Vi gør opmærksom på, at der på 2. balkon i Store Sal i ODEON ikke en elevator. Benyt dig derfor af gulvpladserne og evt. 1. balkon.

HVOR LANG TID VARER EN FORESTILLING I ODEON?

I ODEON er varigheden af forestillingerne forskellige. En forestilling varer typisk i to timer og er (oftest) inkl. pause.

HVOR KØBER JEG BILLETTER I ODEON?

Alle billetter til forestillinger i ODEON købes online, men hvis du gerne vil købe nogle billetter du kan få med i hånden med det samme, kan du gå i Politikens Kiosk. De sælger billetter til alle forestillinger til salg via Ticketmaster i ODEON og Odense Koncerthus. Adressen er Sankt Knuds Kirkestr. 15, 5000 Odense.

KAN JEG RETURNERE MIN BILLET?

Når du køber en billet til en forestilling i ODEON, er det som udgangspunkt ikke muligt at returnere din billet. Vi anbefaler dog, at du tager kontakt til billetudbyderen som fx kan være www.ticketmaster.dk og hører dem ad.

KAN JEG ÆNDRE MIN SIDDEPLADS EFTER MIT KØB?

Når du har købt din billet, kan du som udgangspunkt ikke foretage ændringer. Vi anbefaler dog, at du tager kontakt til billetudbyderen og hører dem ad.

KAN JEG FORTRYDE MIT KØB?

Når du køber en billet til en forestilling i ODEON, er det som udgangspunkt ikke muligt at fortryde dit køb. Vi anbefaler dog, at du tager kontakt til billetudbyderen som fx kan være www.ticketmaster.dk og hører dem ad.

HVOR OG HVORDAN KØBER/UDSTEDER JEG ET GAVEKORT?

I ODEON udsteder vi ikke fysiske gavekort. Alle gavekort udstedes elektronisk/online inde på vores hjemmeside her:  www.odeonodense.dk/gavekort. Hvis du vil have hjælp til at købe et gavekort, kan du ringe til Ticketmaster på tlf. nr. 70156565, så vil de være behjælpelige.

HVORNÅR UDLØBER ET GAVEKORT TIL ODEON?

Dit gavekort til ODEON er gyldig i 12 måneder, efter det er aktiveret.

KAN JEG BRUGE MIT GAVEKORT I ODEON SOCIAL ELLER RESTAURANT SCHIØTZ?

Dit gavekort kan ikke indløses fysisk i husets café, ODEON Social eller fysisk i vores Restaurant Schiøtz. Du kan indløse dit ODEON gavekort elektronisk/online via www.ticketmaster.dk fx i forbindelse med et billetkøb til en forestilling. Hvis du gerne vil købe en koncertmenu i Restaurant Schiøtz inden forestillingen, skal du gøre dette via Ticketmaster hvor du naturligvis kan bruge dit gavekort.

HVOR OG HVORDAN KAN JEG BRUGE MIT GAVEKORT?

Dit gavekort skal indløses elektronisk og kan bruges til forestillinger, der finder sted i ODEON eller Odense Koncerthus. Du kan indløse dit ODEON gavekort elektronisk/online via www.ticketmaster.dk fx i forbindelse med et billetkøb til en forestilling.

HVORDAN INDLØSER JEG / BRUGER JEG MIT GAVEKORT TIL CAFÉ ODEON SOCIAL?

Du indløser dit gavekort fysisk, når du inde og spise i caféen.

HVAD ER ÅBNINGSTIDERNE FOR ODEON?

ODEON har åbent alle dage inkl. weekenderne fra kl. 10-22.

HVOR LANG TID FØR SKAL JEG KOMME, HVIS JEG SKAL SPISE I CAFÉ ODEON SOCIAL?

Vi opfordrer gæster til at komme ca. 20-30 min. før fællesspisningen kl. 18.00.

HVOR LANG TID FØR SKAL JEG KOMME, HVIS JEG SKAL SPISE KONCERTMENU I RESTAURANT SCHIØTZ?

Inden showstart kan du nyde en lækker koncertmenu i ODEONs restaurant på 1. etage. Vi opfordrer gæster til at komme lidt før tid, da maden serveres kl. 17.30.

HVOR FINDER JEG PROGRAMMET TIL ODEON?

I ODEON har vi ikke fysiske programmer. Vores program opdateres løbende og kan læses elektronisk/online her: www.odeonodense.dk/koncerter-events

HVOR FINDER JEG SALSPLANEN FOR STORE SAL?

For at danne dig et overblik over Store Sal i ODEON, kan du se salsplanen her: https://odeonodense.dk/salsplan-i-store-sal. Hvis du er handicappet eller gangbesværede anbefaler vi ikke 2. balkon, da der ikke findes en elevator op til pladserne.

HVOR SKAL JEG SIDDE?

For at danne dig et overblik over Store Sal i ODEON, kan du se salsplanen her: https://odeonodense.dk/salsplan-i-store-sal. Hvis du er handicappet eller gangbesværede anbefaler vi ikke 2. balkon, da der ikke findes en elevator op til pladserne.

HVOR ER KØRESTOLSPLADSERNE I STORE SAL I ODEON?

I Store Sal er der fire kørestolspladser. Alle på gulv.  Du kan se kørestolspladserne her: https://odeonodense.dk/salsplan-i-store-sal

JEG VIL GERNE KLAGE OVER PARKERINGSKÆLDEREN

Parkeringskælderen under ODEON er ejet af Odense Kommune og drives af selskabet APCOA. Hvis du har klager eller kommentarer, bedes du rette henvendelse til dem. Vi kan desværre ikke hjælpe i denne situation.

JEG VIL GERNE KLAGE OVER MADEN I CAFÉEN ELLER RESTAURANTEN

Hvis du har kommentarer, spørgsmål eller klager over din oplevelse i Café ODEON Social eller Restaurant Schiøtz, er du mere end velkommen til at kontakte de enkelte steder på henholdsvis mail og telefonnummer

Café ODEON Social: cafesocial@odeonodense.dk / 65 44 11 60

Restaurant Schiøtz: martin.schou@radissonblu.com / 65 44 11 04

HVOR GOD TID SKAL JEG KOMME FØR SHOWET?

Vi opfordrer publikum til at møde op i god tid. Derfor anbefaler vi, at du kommer 30-45 min. før forestillingens start. På denne måde undgå du lang kø i garderoben og har god tid til at finde din plads.

JEG VIL GERNE KLAGE OVER DÅRLIGT UDSYN, SIDDEPLADSER ELLER ANDET KONCERTRELATERET

Hvis du har kommentarer, spørgsmål eller klager efter en koncert i Store Sal, må du meget gerne kontakte os via mail odeon@odeonodense.dk eller via tlf. nr. 66147800. Hvis det drejer sig om kommentarer til Teatersalen eller Konservatoriets Sal, bedes du rette henvendelse til salenes ejere, henholdsvis Odense Teater og Syddansk Musikkonservatorium.

HVORFOR SKAL JEG BETALE 20 KR FOR GARDEROBE?

Af brandsikkerhedsmæssige grunde, er det ikke tilladt at have jakker og store tasker med ind i salen – derfor er der obligatorisk garderobe.

Garderobe findes i vores underetage. Garderoben er bemandet af vores personale fra én time før forestillingsstart, og derfor koster det kr. 20,- pr. frakke/jakke at benytte sig af dem.

KAN JEG RESERVERE ET BORD I CAFÉ ODEON SOCIAL?

I Café ODEON Social er det ikke muligt at foretage bordbestilling til Fællesspisning, medmindre I gerne vil komme 8 personer eller mere. Her anbefaler vi, at I ringer i god tid på telefon nr.: (+45) 65 44 11 60.

HVOR MEGET KOSTER DET AT SPISE MED TIL FÆLLESSPISNING I CAFÉ ODEON SOCIAL?

Café ODEON Social byder på fællesspisning og er fast 85 kr. pr. voksen og 55 pr. barn (2-10 år). Betalingen foregår ved ankomst, hvor der derefter findes en plads til jer.

HVEM SKAL JEG RINGE TIL, HVIS JEG GLEMMER MIN TASKE ELLER OVERTØJ EFTER ENDT FORESTILLING I ODEON?

I et tilfælde af at du glemmer din taske eller overtøj i garderoben, kan du kontakte os på tlf. nr. 66147800. Bemærk at det er under eget ansvar at hente dine glemte sager.

ER DER OBLIGATORISK GARDEROBE I ODEON?

Til alle forestillinger er der obligatorisk garderobe i ODEON. Frakker, overtøj og store tasker over 25×25 cm må ikke komme med ind i den Store Sal. Garderoben åbner som regel 1 time før showstart, og er bemandet hele aftenen.

HVOR MEGET KOSTER GARDEROBEN I ODEON?

Garderoben koster 20 kr. pr. del. Dog 1 voksen og 1 barn sammen kan aflevere jakker for samlet 20 kr.

HVOR FINDER JEG GARDEROBEN I ODEON?

Garderoben er placeret i underetagen i ODEON, hvor der også er er direkte indgang og udgang til huset, via parkeringskælderen.

HVOR LANG TID FØR SKAL JEG KOMME TIL FORESTILLINGEN/KONCERTEN?

Vi opfordrer publikum til at møde op i god tid. Derfor anbefaler vi, at du kommer 30-45 min. før forestillingens start. På denne måde undgå du lang kø i garderoben og har god tid til at finde din plads.

MÅ JEG MEDBRINGE EGNE MAD- OG DRIKKEVARER SOM SODAVAND, VAND ELLER ØL OG LIGN. MED IND TIL FORESTILLINGEN?

Det er ikke tilladt selv at medbringe egne mad og drikkevarer ind i ODEON. Mad og drikke kan købes i stueetagen i Café ODEON Social eller i vores barer.

ER DER GRATIS PARKERINGSPLADSER I ODEON?

Parkeringspladserne i ODEONs underetage er ikke gratis døgnet rundt. Mandag – fredag fra kl. 9.00 til 18.00 og lørdag fra kl. 9.00 til 14.00 er der en P-takst på 12 kr. i timen. I øvrige tidsrum er det gratis. Du kan læse mere om parkeringsforholdene her: http://odeonodense.dk/parkering.

ER DER HANDICAPPARKERING I ODEON?

I underetagen findes ODEONs parkeringspladser, der i alt har 8 handicap p-pladser. Det er også muligt at benytte sig af handicapparkering ved siden af Radisson Blu H. C. Andersen Hotel. Husk, at dit handicapkort skal være synligt i bilen. Læs mere om parkeringsforholdene her: http://odeonodense.dk/parkering

HVOR LÆNGE HAR PARKERINGSKÆLDEREN ÅBENT UNDER ODEON?

Parkeringskælderen i ODEONs underetage har døgnåbent. Du kan læse mere om parkeringsforholdene her: http://odeonodense.dk/parkering.

KAN JEG FORUDBESTILLE MIN PAUSEDRINKS?

Hvis du har god tid inden forestillingen, er det muligt at forudbestille pausedrinks i vores barer og undgå kø. Bestilte pausedrinks vil blive markeret med nummer og serveret på opstillede bord. Barerne i ODEON åbner min. en time inden forestillingsstart.

HVOR SKAL JEG VISE MIN BILLET, NÅR JEG SKAL TIL EN FORESTILLING/ET ARRANGEMENT I STORE SAL?

Inden du går ind til Store Sal, vil husets billetkontrollører være klar ved indgangene til at tage imod dine billetter. Du kan i nogle tilfælde blive bedt om, at vise din billet allerede ved hovedindgangen.

 

HVOR LIGGER GLEMTE SAGER EFTER ENDT FORESTILLING?

I ODEON bliver glemte sager låst inde. Det er under eget ansvar at kontakte ODEON og hente dine glemte sager. Du kan kontakte ODEON på tlf. nr. 66147800.

HVORNÅR SLUTTER SHOWET / ARRANGEMENTET / KONCERTEN / EVENTET?

I ODEON er varigheden af forestillingerne forskellige. En forestilling varer ca. i to timer og er (oftest) inkl. pause. Du er velkommen til at ringe til os på tlf. nr. 66147800, men vi ved som regel først hvornår et arrangement præcis slutter, en uge før start.

Kommende koncerter & events

Christmas Carols

Carl Nielsen Salen

Køb billetter

Gratis oplevelse: Det Store Juleshow med Kalle fra Ramasjang

Køb billetter

Nytår på Radisson Blu

Bistro Hans Christian, Radisson Blu

Køb billetter
Arrow Right
Læs mere
04 jan
10 jan
2019
Den Glade Enke

Den Glade Enke

Carl Nielsen Salen

Køb billetter

Jorden rund med Theis og Emil

Carl Nielsen Salen

Køb billetter

Yoga

ODEON - Øvre foyer

Køb billetter