Info vedr. Covid-19

Info vedr. Covid-19

ODEON og Café ODEON Social er åben fra mandag d. 21. juni

Vi har savnet jer og glæder os til at se jer alle i Café Social henover sommeren, og i ODEONs Store Sal til de store liveoplevelser fra august.

Vi sørger naturligvis for trygge rammer, så vi sammen kan genoptage de gode oplevelser. På denne side opdaterer vi løbende de generelle retningslinjer for afvikling af kulturarrangementer, og du kan således få et overblik over eventuelt berørte arrangementer i ODEON i 2020 og 2021.

Situationen omkring Covid-19 i Danmark kan stadig betyde, at det kan blive nødvendigt at foretage ændringer i det arrangement du har købt billet til. Dette for at sikre at vi overholder de til enhver tid gældende retningslinjer. Vi har fuld forståelse for, at ændringerne til dit arrangement kan give visse udfordringer, men vær forsikret om, at vi og vores eksterne arrangører har gjort alt hvad vi/de kan for at finde den bedst mulige løsning, og arbejder så hurtigt vi kan på en afklaring. Vi og vores eksterne arrangører melder aflysninger, flytninger og generel information om håndtering ud, så hurtigt der foreligger en afklaring. Derefter skrives der ud til alle billetkøbere.
Vi håber på jeres forståelse – hold øje med jeres indbakker.

Når vi, som følge af Covid-19, er nødsaget til at ændre på et arrangement – om det er at aflyse, flytte eller afvikle på andre vilkår end de oprindelige, tager koordineringen desværre tid. Vi og vores eksterne arrangører melder ud efterhånden som vi/de får datoer afklaret med kunstnerne, og beder derfor om tålmodighed og lover til gengæld at du får direkte besked på mail, fra dén billetudbyder, du har købt billet igennem (fx Ticketmaster). Derfor er det vigtigt at du tjekker din mail (husk spamfilter).
Vi arbejder så hurtigt vi kan, men vær opmærksom på at informationerne i mange tilfælde først sendes ud ugen op til det enkelte arrangement.

 

Mulige ændringer til arrangementer

  • Ændring fra faste pladser til unummererede (personale hjælper med seating)
  • Arrangementet deles i 2, men på samme dato (opdeling efter først-til-mølle)
  • Arrangementet flyttes til en ny dato (din ”gamle” billet gælder oftest stadig)
  • Arrangementet er aflyst (dine penge refunderes)
  • Stående arrangementer er som udgangspunkt ændret til siddende – uanset hvad der står på din billet
  • Der fremsendes nye billetter, hvis salen indrettes med afstandspladser

Vi får rigtig mange henvendelser på mail og telefon og gør vores bedste for at besvare alle så godt og så hurtigt vi kan, men beder om tålmodighed. I alle tilfælde modtager du direkte besked på mail, når en ændring har betydning for netop dit arrangement.

Har du ikke modtaget information? Skriv da til vores mail på chcodeon@comwell.com

 

Arrangementer

Adam & Noah, 6. marts 2020 – flyttet til 30. maj 2020 – herefter flyttet igen til 29. august 2021
Adam & Noah, 4. april 2020 – flyttet til 29. august 2020 – herefter flyttet igen til 5. september 2021
Midt om Natten, 26. marts – 28. marts 2020 – aflyst
Andrew Strong, 2. april 2020 – aflyst
Lisa Nilsson, 6. april 2020 – aflyst
Danser med Drenge, 9. april 2020 – flyttet til 16. oktober 2020 – herefter flyttet igen til 12. maj 2021 – flyttet til 13. april 2022
Noah med Danmarks Underholdningsorkester, 20. april 2020 – flyttet til 14. september 2020
Søs Fenger, 24. april 2020 – flyttet til 21. marts 2021 -flyttes igen til 30. august 2021
MGP, 10. maj 2020 – flyttet til 5. september 2020
Mads & Monopolet, 5. september 2020 – afholdt som planlagt
Ørkenens Sønner, 22. september 2020 – flyttet til 16. februar 2021
Ørkenens Sønner, 23. september 2020 – flyttet til 17. februar 2021
Ørkenens Sønner, 24. september 2020 – flyttet til 24. januar 2021 kl. 16.00
Artigeardit, 30. september 2020 – aflyst/flyttet til andet venue
Jesus Christ Superstar, 10. oktober – afholdt som 2 shows kl. 16.00 + 20.00
Comedy Ballroom, 22. oktober – afholdt som 2 shows kl. 17.30 + 20.30
Best of Odense, 24. oktober – afholdt
Carpark North, 29. oktober – afholdt som 2 koncerter kl. 17.30 + 21.00
Årets Pressefoto, 12. oktober-1. november 2020 – aflyst
Milling & Molbech, 3. november – afholdt
Linda P, 4. november – flyttet til 25. november 2020
Jung, 6. november – afholdt
TV-2, 7. november – afholdt
Morten Münster, 18. november 2020 – flyttet til 25. maj 2021
Alex Vargas, 19. november 2020 – afholdt
Queen Machine, 20. november 2020 – afholdt som 2 koncerter kl. 18.30 + 21.30
Odense Politiorkester, 5.-6. december 2020 – aflyst
Anders Blichfeldt – Christmas Gospel, 11. december 2020 – flyttet til 17. december 2021
Anders Blichfeldt Intimkoncert, 11. december 2020 – flyttet til 29. januar 2021 – flyttes til 4. juni 2021
Burhan G Det Store Juleshow, 12. december 2020 – aflyst
Stig Rossen, 13. december 2020 – aflyst / billetter er flyttet til næste års julekoncert d. 5. december 2020
Paul Potts, 20. december 2020 – aflyst
Ørkenens Sønner, 24. januar 2021 – flyttet til 10. december 2021
Ørkenens Sønner, 16. februar 2021 – flyttet til 11. december 2021
Ørkenens Sønner, 17. februar 2021 – flyttet til 12. december 2021
Morten Albæk, 18. januar 2021 – flyttet til 25. oktober 2021
Anders Blichfeldt Intimkoncert, 29. januar 2021 – flyttet til 16. april 2021
Drabscheferne, 1. februar 2021 – flyttet til 22. november 2021
Alphabeat, 30. januar 2021 – flyttet til 9. april 2021 – flyttet til 9. oktober 2021
Samtaler i Coronakrisens skygge og klare lys, 23. februar 2021 – flyttet til 13. december 2021
Dizzy Mizz Lizzy, 3. april 2021 – afholdes 15. maj 2021
Legendernes Aften, 24. april 2021 – flyttet til 4. oktober 2021
Christian Fuhlendorff 23. april 2021 – flyttet til 26. november 2021
Midt om Natten d. 30. april 2021 – flyttet til 13. august 2021
Midt om Natten d. 1. maj 2021 kl. 16.00 – flyttet til 14. august 2021
Midt om Natten d. 1. maj 2021 kl. 20.00 – flyttet til 14. august 2021
Midt om Natten d. 2. maj 2021 kl. 15.00 – flyttet til 12. august 2021 kl. 20.00
Smokie d. 21. maj 2021 – flyttet til 8. april 2022
Morten Münster d. 25. maj 2021 – flyttet til 3. oktober 2021

 

 

Trygge rammer for dit besøg i ODEON

ODEON tager vores gæsters og ansattes tryghed, helbred og sikkerhed meget seriøst, og holder os naturligvis løbende opdateret – og følger – de til enhver tid gældende retningslinjer.
Vi har allerede afviklet arrangementer under Covid-19, under gode og trygge rammer og arbejder hele tiden på at optimere, hvor det giver mening. Vi vil i det følgende informere om, hvad retningslinjerne og vores tiltag betyder for dig som gæst.

Coronapas
Det er et krav, at alle fra og med 15 år, der deltager i et kulturarrangement i ODEON, skal fremvise et gyldigt coronapas. Et gyldigt coronapas forstås som én af følgende dokumentationsmuligheder:

  • Et negativt resultat af en covid-19-test, der er højst 72 timer gammel regnet fra tidspunktet, hvor testen er foretaget. Testen skal enten være en PCR eller kviktest.
  • Et positivt resultat af en covid-19-test, der er mindst 14 dage og højst 8 måneder gammel regnet fra tidspunktet, hvor testen blev foretaget
  • Et gennemført vaccinationsforløb mod covid-19. Hvis vaccinationsforløbet kræver to doser, anses det for gennemført umiddelbart efter den afsluttende dosis. Kræver vaccinationsforløbet alene én dosis, anses det for gennemført 14 dage efter denne dosis.
  • Et påbegyndt vaccinationsforløb mod covid-19. Et vaccinationsforløb anses for påbegyndt mindst 14 dage efter den første dosis og vil være gyldigt som coronapas indtil 42 dage efter den første dosis.

Husk at have dit gyldige coronapas klar ved ankomst til ODEON, enten elektronisk eller i papirformat.

Kapacitet
I ODEONs Store Sal er der normalt plads til 1.700 siddende publikummer. Vi overholder gældende restriktioner vedr. sektionsinddeling, kvadratmeterkrav og afstandskrav, jf. retningslinjerne for kulturproduktioner og kulturarrangementer med siddende publikum. Med gældende retningslinjer må der til siddende kulturarrangementer være flere sektioner á 500 personer i salene, såfremt salens størrelse (kvm) tillader det og der kan være 2 kvm plads pr. gæst. ODEONs Store Sal er mere ca. 1350 kvm stor og der må derfor være op til 675 personer i salen, fordelt på to sektioner. Publikum er således inddelt i to sektioner, i både foyer og sal, med egne indgange, barer og toiletforhold. Publikum kommer i hver sektion til at sidde med et sædes mellemrum. Det er dog tilladt at sidde i direkte forlængelse af hinanden, hvis man i forvejen har tæt kontakt til hinanden. Ankommer I netop som en gruppe, så hold jer generelt indenfor egen gruppe, tæt sammen. Se nærmere vedr. din placering/sektion og parkering i mail fra arrangøren op til arrangementet.

Parkering og ankomst
Ved ankomst til ODEON, skal du være opmærksom på, at vi har sektionsinddelt både foyer og sal. Derfor gælder særlige indgange udefra.
Ankommer du med offentlig transport, på cykel eller til fods, skal du blot henvende dig ved ODEONs hovedindgang, hvor en medarbejder vil anvise retning.
Ankommer du i bil og parkerer i kælderen under ODEON, gør særskilte opgange fra parkeringskælderen sig gældende, afhængig af hvilken sektion du hører til.
Har du billet til sektion 1, gulv + 1. balkon, skal du bruge ODEON-opgangen fra p-kælderen (gulddøren).
Har du billet til sektion 2, 2. balkon, skal du bruge opgang/trappetårn P-02 fra p-kælderen.
Der vil være en medarbejder ved nedkørsel ØST/Hans Mules Gade til anvisning af opgange.

Indgang til salen
Kom gerne i god tid og find billetterne frem, så vi undgår kødannelse ved dørene til salen. Gå hurtigt i salen, når du har købt drikkevarer og har fået tjekket dit coronapas og din billet.
Husk at holde god afstand og bruge håndsprit, der er til rådighed ved alle indgange og i foyerområderne.

Garderobe
Garderoben er ikke åben. Du kan på eget ansvar hænge din jakke på ét af vores stativer i foyeren, eller medbringe den og din taske i salen.

Mad og drikke
Du kan købe drikkevarer og snacks i ODEONs barer inden show og i pausen, som gerne må medbringes i salen. Gå gerne direkte til din plads i salen, så snart du har fået dine drikkevarer. Vi opfordrer til, at kun én fra dit selskab går i baren. Husk at holde god afstand og bruge håndsprit, der er til rådighed ved alle indgange og i foyerområderne.

Billettering og fremvisning af coronapas
Det er vigtigt at du er opmærksom på at holde afstand ved ind-og udgang til ODEONs foyer og til salen, når du fremviser dine billetter og dit coronapas. Billetter og coronapas kan begge fremvises enten udprintet eller på mobiltelefon. Husk at holde god afstand og bruge håndsprit, der er til rådighed ved alle indgange og i foyerområderne.

Placering og seating
Publikum kommer til at sidde med et sædes mellemrum (ofte mere). Det er dog tilladt at sidde i direkte forlængelse af hinanden, hvis man i forvejen har tæt kontakt til hinanden.

Pause
Der kan være pause ca. halvvejs i showet, hvor du kan benytte toiletter i kælderen samt besøge barerne i ODEONs foyer. Vi opfordrer til, at kun én fra dit selskab henter pausedrinks, mens resten forbliver siddende i salen. Hvis du kommer for sent, bliver du placeret bagerst i salen.
Husk at holde god afstand og bruge håndsprit, der er til rådighed ved alle indgange og i foyerområderne.

God hygiejne og adfærd i ODEON
Vi sørger naturligvis for at rammerne og hygiejnen er på plads, når du besøger os. Derudover håber vi at du vil hjælpe os, ved at være opmærksom på følgende:

  • Vis hensyn
  • Hold afstand
  • Sprit dine hænder
  • Bliv siddende på din plads under hele showet
  • Undgå at vende dig om mod dem, der sidder bag dig. Hvis du forlader dit sæde, gå da med ryggen til dine medpublikummer, når du passerer dem på rækken.
  • Vend hovedet væk fra andre, hvis I passerer tæt forbi hinanden
  • Host i ærmet
  • Er du syg og nervøs for at smitte andre, så bliv hjemme

Vi anbefaler at du gør dit selskab opmærksom på ovenstående information. Dermed er I alle klædt godt på til en god aften.

Vi glæder os til at se dig i ODEON i trygge omgivelser.

Har du spørgsmål til ovenstående information, så kontakt ODEON på chcodeon@comwell.com.

 

Andre arrangører i ODEON

Odense Symfoniorkesters arrangementer: https://odensesymfoni.dk/koncerter/

Odense Teaters arrangementer: https://www.odenseteater.dk/forestillinger

 

Officielle myndigheder

Vi henviser til de officielle retningslinjer og information fra beredskabets- og sundhedsstyrelsens vedr. situationen: http://coronasmitte.dk/ og www.sst.dk/corona

Odense Kommunes samlede information vedr. corona: https://www.odense.dk/borger/sundhed-og-sygdom/covid-19-(corona-virus)

 

Kommende koncerter & events