Nyt koncertbaseret sponsorsamarbejde i Odense

Du er her

Tirsdag, 17. januar 2017

To af de største aktører i Odense indenfor koncert- og eventafvikling slår sig sammen på sponsorfronten. Det sker, når Odenses nye musik- og kulturhus ODEON går sammen med koncert- og eventbureauet Culture-Club i et nyetableret sponsorfællesskab. I spidsen for det nye projekt står Culture-Clubs kommercielle chef, Michael Juul Møller, der sammen med ODEONs kulturchef, Sara Ekknud, har stået for at ”smelte” de to virksomheders nuværende sponsorkoncepter sammen til et.

”Med det nye samarbejde står vi med et af de stærkeste sponsorprodukter på Fyn. De grundlæggende kernekompetencer i både ODEON og Culture-Club er de samme – at skabe store koncert- og eventoplevelser. Kombineret med de helt fantastiske rammer vi står med i ODEON, så har vi et virkelig attraktivt sponsorprodukt, der skal appellere til såvel store som små virksomheder på Fyn og i resten af Danmark.”, udtaler kommerciel chef i ODEON og Culture Club, Michael Juul Møller.

Koncertbureauet Culture-Club, der blev stiftet for lidt over et år siden af netop ODEON og bryggeriet Albani, og som har den garvede, fynske koncertarrangør Hans Thomsen som direktør, har i løbet af sit første leveår formået at etablere sig som et af Fyns største koncertbureauer med flere end 50 afholdte koncerter i 2016. Koncertbureauet har, ud over sit eget koncertprogram, et tæt samarbejde med flere danske og internationale koncertarrangører, hvis koncerter og festivaler også indgår i det nye samarbejde. Ud over ejerskabet i Culture-Club er Albani også hovedsponsor i den nye konstellation.

Og netop Albani og Royal Unibrews sponsorchef, Freddy Larsen, har store forventninger til det nye samarbejde. ”Det har hele tiden været hensigten, at vores hovedsponsorat i både ODEON og Culture-Club skulle styrke vores position i koncertmiljøet på Fyn. Vi hilser det nye samarbejde velkommen, og ser frem til at blive en del af en ny, stor sponsorkreds af samarbejdspartnere, der ønsker at tage del i den rejse, vi allerede er påbegyndt.”,udtaler sponsorchef i Royal Unibrew, Freddy Larsen.

ODEON, der slår dørene op i marts 2017, forventer ifølge kulturchef, Sara Ekknud, at flere end en kvart million besøgende slår vejen forbi det nye musik- og kulturhus i løbet af det første år. Sammen med Culture-Clubs koncerter blandt andet i Den Fynske Landsby, på Magasinet og på Valdemars Slot, bliver det nye bygningsværk, der er tegnet af arkitektfirmaet C.F. Møller, dermed omdrejningspunkt for langt flere årlige gæster end de fleste andre sports- og kulturudbydere på Fyn.

”Ved at supplere ODEON’s kommercielle potentiale med Culture-Clubs mange koncerter og koncert-ture, får vi skabt et helt unikt sponsorprodukt, der ikke umiddelbart kan sammenlignes med noget, der tidligere er set i Danmark. Med det her samarbejde får vi 1 plus 1 til at give mindst 3.”, udtaler kulturchef i ODEON, Sara Ekknud.

Den fremadrettede konceptudvikling og daglige salg & markedsføring af sponsorkonceptet varetages af kommerciel chef, Michael Juul Møller, der kan kontaktes på tlf. 2967 9339 for yderligere kommentarer.

Vil du med til fællesspisning?

”Hvad skal vi spise i aften?”  Svaret er simpelt: Fællesspisning. Hver aften alle ugens 7 dage lægger ODEON Social hus til fællesspisning. Maden serveres kl. 18.

Vil I leje vores Store Sal?

Så kontakt Sara Ekknud på: se@odeonodense.dk eller tlf. 4196 3917

Vind et hotelophold for 2